Wybrane efekty mojej pracy (2020-2022)
Głównym celem współpracy było zwiększanie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Współpraca rozpoczęła się w grudniu 2020 roku. Zwiększyłem liczby kliknięć pochodzących z bezpłatnych wyników wyszukiwania z poziomu około 5 000 kliknięć miesięcznie do poziomu 20 000 kliknięć w porównaniu rok do roku. Liczba wyświetleń strony w tym samym okresie wzrosła 5-krotnie z poziomu 40 000 do ponad 200 000. Z
300% wzrostu
ruchu w stosunku rok do roku z organicznych wynikach wyszukiwania
Współpraca rozpoczęta w 3 kwartale 2020 roku. Głównym zadaniem było zwiększenie ruchu z wyszukiwarki. Celem strategicznym było obniżenie stosunku ruchu paid vs organic. Współpraca rozpoczęta od wdrożenia paczki optymalizacyjnej, a także zbudowania od nowa strategii fraz kluczowych. Zwiększenie widoczności przełożyło się na wzrost ruchu na stronie z wyników organicznych o ponad 200% w prezentowanym okresie.
200% wzrostu
ruchu na stronie pochodzącego z wyników organicznych po zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarkach
Projekt e-commerce, którego celem było zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania w celu zwiększenia sprzedaży z tego kanału. Głównym zadaniem było zbudowanie widoczności na frazy sprzedażowe. Efektem był wzrost przychodów z poziomu 90k+ na poziom 650k+ w perspektywie jednego roku współpracy przy jednoczesnym wzroście pozostałych kluczowych metryk z e-commerce dla ruchu bezpłatnego (organic).
600% wzrostu
przychodów z ruchu bezpłatnego w perspektywie jednego roku
Kolejny projekt e-commerce, którego głównym celem było zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania Google. W porównaniu rok do roku sklep zanotował wzrost odwiedzin o ponad 88% ruchu unikalnych użytkowników z poziomu 60 000 odwiedzających do poziomu ponad 112 000 odwiedzających sklep.
88% wzrostu
ruchu w stosunku rok do roku z organicznych wyników wyszukiwania
Współpraca od połowy 2020 roku, która polegała na zwiększeniu widoczności, jak również śledzenia analityki pod kątem optymalizacji stopnia konwersji oraz wszystkich aktywności w ramach kampanii komunikacyjnych i reklamowych. Zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania przełożyło się na realny wzrost liczby użytkowników odwiedzających z kanału z kanału organic o blisko 240%.
240% wzrostu
ruchu w stosunku rok do roku z organicznych wyników wyszukiwania
Projekt zakładał audyt konta reklamowego Google Ads oraz Google Analytics oraz optymalizację dotychczasowych kampanii reklamowych.
Wyniki dotyczą e-commerce z branży meblowej.
Głównym celem była jednorazowa optymalizacja w celu poprawy wskaźników reklamowych na koncie Google Ads.
Efektem jednorazowej optymalizacji w pierwszych 3 miesiącach współpracy było dwukrotne zwiększenie liczby kliknięć przy jednoczesnym obniżeniu o połowę średniej stawki CPC przy zachowaniu „kaloryczności” ruchu. Równolegle poprawie uległy pozostałe metryki. Osiągnąłem znaczny wzrost wskaźnika CTR oraz liczby konwersji.
2-krotne
zwiększenie liczby kliknięć przy jednoczesnym obniżeniu kosztu o połowę
Projekt nr 7
Pierwszym zadaniem była optymalizacja obecnej strony poprzez audyt strony i sformułowanie wytycznych optymalizacyjnych.
Współpraca rozpoczęta w I kwartale 2022 roku.
Efektem było zwiększenie ruchu z 29 000 do 47 000 unikalnych użytkowników, co daje ponad 62% wzrost ruchu.
62% wzrostu
ruchu Organic w drugim kwartale po rozpoczęciu współpracy
Projekt nr 8 - promocja kanału YouTube
Rozpoczęcie świadomej promocji materiałów wideo i całego kanału YouTube za pośrednictwem Google Ads w celu pozyskania liczby subskrybentów.
Założeniem było uzyskanie jak największej liczby subskrybentów jak najtańszym kosztem przy założeniu, że pozyskiwani subskrybenci będą aktywni na kanale za pośrednictwem reakcji – polubienia materiałów wideo, komentarze i subskrybcje kanału.
40% wzrostu
liczby zaangażowanych subskrybentów w każdym miesiącu